pAntUn nGokNgek..pLng bEsh y lAst!!




hey hang jEbat!!!
mAi2,laWan pNtun,,,
weee~

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa kau nak jolok pakai galah
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar.

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah bau badan kau busuk semacam
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..


Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, "Cash On Delivery"!

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti.

Dua tiga kucing berlari 
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu 
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat 
Kajang hamba mengkuang layu 
Kain Pak Malau,Mak Limah yang lipat 
Kain aku, si pencuri yang sapu

Budak mOntel mkan eSkem,
aKu pOn mKan esKem.
(best kn Pntun nih!)


hohoho
lyan~~

5 comments:

syah_yaya said...

rosak bahasa!!!

iLhAm_bEcKs said...

oi!!npe lak??haha

mr scrumpy said...

uit bdk poyos..ko d tag ngan ak..jwb3..

taugeh said...

ilham ak dcnie...
hahahahahaha....
wonder pet kmi dtg...
ape yg pnting kejesame...

Sengal Ubi said...

terasa bangang baca pantun ni. hilang sengal aku.