ad siLap di c2..ANJING!!!

Asslamualaikum & Salam 1 Malaysia!!!
(smngat 1 Malaysia sudah dtg d c2 utk bckup xpost psal MERDEKA!! ngee..bley g2??)
Aaahhh..
bkan i2 yg ku mahu bicarakan..
ad hal negara yg lbey pntg dri i2 smua...

53 tahun sdah ulang tahun kemerdekaan,,
berSYUKUR kte dpat hidup dlam negare yg aman..
keadaan baik2 saje..
cmpared 2 other countries..
x d nafikan soal politiks,pmrintahs,& lain2..
rmai yg akn argue ttg 2..
BUT,
ckup lah kte sbg rkyat biasa hidup sbg org biasa..
(cm xd pape blaku)

Nah!!
ni yg wat aku pnas ni..
dlam keadaan tng2 ni la ad SAMPAH2 yg wujud wat hal racist nih..
kl bab racist sj xpe derrr..
ni kl da mlibatkn agame,ALLAHURABBI..
aku yg sdang bPUASE ni pon bley pnggl ko ANJING KURAP,CELAKA ap smua..
tgk la ni..
SEDIH!!!!!

klik utk tumbesaran

ap yg kte nk wat pd ANJING ni???


^$#@#*($*^##%*%!!!!!!!!

ALLAHURABBI...
Ya ALLAH,,ampunkan dosa2 hamba2 mu di muka bumi ini..
sebak nye!!!
(TT)

rEspeCt


this is my way
this is my style
this is my thought
this is my decision
& this is MYSELF!!!
ill nver change..

simple entry n gud 4 us..

RESPECTS YOURSELF 1st b4 OTHERS CAN RESPECT YOU
&
RESPECTS OTHERS too

argue??

YOU'LL LOSE RESPECTS!!!!

p/s: Setiap masalah berpunca daripada diri kita sendiri. Kita yang perlu menyelesaikannya. kau nk ego? ko rse ko btol..jgn idop bmasyarakat,msok utan..

lYann~~

FINAL dah?? bapak laaaa...


currently..life as a final year studentt!!
huaaaa!!
gileeeeeee
siyez xsdar..
cpat nye mse berlalu..
rse mcm bru last week reg as a new student here..
"weh!!! (ketuk kpala kau)..ko da FINAL year mngkok!!"

emm..xkisah la
cmnila sbnar nye kitaran idOp..
org yg tahu mnfaatkan waktu sbaik2 nye je rse pgrakan mse..
(2laa,,org suro blaja btol2,score gle2..xmOo.men2 je kje,,)
wOooo~~
nyesal2!!!

nysal tara guna..fkir blik tara masa..
sO,,think about ur fture..
xd msalah laa...
guys!! igt2 kan,,tlg bn2 yaa...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,..................................................

Oh!! (tbe2 tsdar n mnjadi lbey matang...matang ke???)

okeh.,now i realize dat im final year student.
and i wanna be a graduated engineer,not a graduated students...
yupp!!
thanx, thnx, thnx and a lot of thnx...

INDUSTRIAL TRAINING had teach me..how i get to deal in work envrnmnt..
AYAH & IBU asked me, what was my planning after graduated...
(skurang2 nye aku tersedar utk mmikirkan ape yg prlu aku lakukan)
SAYANG,,ur style.even sometymes ive to arguee, but in d same tymes, u mke me thinkg..
&
FRENS,,i know whats life means..

thanx ALL...

sO now..
got to think as an engineer,mature,old people..MATURE! exactly!!!
ape ade hal???
ryte???
ngeee...

PLANT DESIGN??
UNDERGRADUATE RESEARCH PROJECT??
ahh!!!
ptik jari lahh...hehe


spupu aku yg kcit2 ni pOn tau pndg ke depan..aku??

lYann~~

kAu kate kAu tAbah

'ekele mat...lu kate lu tabah..rlax2 sudah'

aduh..
kesekian kali,,sjak memenjak ni
hati mudah tguris,
prasaan mdah tganggu,
emOsi pon mrapu..

snstif da...
haha..
bkan2!!!

aku TABAH!!!
ye...aku KUAT!!!
expected d unexpected..
blaja trime knyataan..
we live in the world,full of drama..

believe in U..
thanx ALLAH...


p/s: xd pOint..mrapu pon jd laaaa
post xd kaitan dgn aku ponnn...ngeee
realiti kehidupan..kn3x
kmbali mnulis!!

lyann~~

ibu ku, ibu mu jua...

Bismillahirrahmanirrahim...
Mulakan dgn bacaan basmalah..
Assalamualaikum wbt...
ehem2..

*mOod krang baik..gagah kan diri utk bnd baik..bley g2?? bley3x!!
maklumlah,,aku kan mnusie yg ad ati & prasaan jgk..kn3x

IBU,MAK,MAMA,UMMI, dan ape jua yg seangkatan dgn nye..
pnggilan utk org yg sgt kte syg..
org yg mlahirkan kte,,
mnyusukan kte,,
mnddik kte,,
membelai kte,,
memanjekan kte,,
mnjage pkai mnum kite,,
& sgale nye bermula dari nye..

keji ke aku?? seorang ank...
mlupakan sgale nye..
ssah payah beliau,,perit merih beliau..
sakit melekit beliau..???
nangis tangis beliau..
dalam mmbesarkan aku..

melihat ank yg dikendong dr kecil..
bgai tatang mnyak yg pnoh..
mnderhaka n tdak mngenang budi bila dewasa???
MAAFKAN ANAK MU IBU JIKA ADA BERTINDAK DEMIKIAN...
tidak sskali aku mlupakan 2 sume..
jauh sskali utk ssihkan dri mu dari ingatan ku..

IBU..walaupun,engkau tdak mmahami erti kata ank mu ini
ckuplah..
aku mampu melihat kau tersenyum dalam tangisan..
tersenyum melihat kejayaan anak mu..
tersenyum melihat hasil tuaian mu..
sesungguh nya,d balik senyuman itu,,
aku mngerti,,
terpalit beribu derita...


TERIMA KASIH IBU...
sOb3x!!
aku pon ad ibu jgk..aku faham sgalenye..
huuu

.:: dalam hati ad taman::.

lYann~~

pepAtah pepUtih mOdeN..


haaa...pg2,aku bkk laman accss UMP..
dpat bnd ni..
mari gelak ckt2..
heee

PEPATAH PEPUTIH kurang PUITIS MODEN:


1. Alang-alang mandi biar guna sabun.

2. Bapak borek, anak rintik, emaknya pasti petak-petak.

3. Belakang parang kalau diasah lagikan tajam, kepala manusia kalau diasah pasti botak.

4. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras.

5. Biar lambat asalkan lembab.

6. Biar putih tulang, jangan kuning gigi.

7. Carik-carik bulu ayam lama-lama jadi shuttlecock.

8. Cubit paha kanan, peha kiri tak rasa apa-apa pun.

9. Dari mana hendak ke mana, kenapa kau tanya, menyibuk pula.

10. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula.

11. Di mana bumi dipijak, di situ ada kesan kena pijak.

12. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang bisu.

13. Gajah mati meninggalkan gading, harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggal dunia.

14. Habis madu sepah dikitar semula.

15. Sedikit-sedikit lama-lama tinggal sikit.

16. Harapkan pagar, pagar tak boleh harap.

17. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa.

18. Hidung tak mancung, gigi macam kereta sorong.

19. Hidup segan mati ditanam.

20. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik kalau hari tak hujan.

21. Jauh di mata sakit di hati.

22. Jika kail panjang sejengkal beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di laut.(beli le pukat tunda lagi baik)

23. Kais pagi makan pagi, kais petang simpan esok pagi.

24. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar.

25. Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah.

26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili.

27. Lembu punya susu, cap teko dapat nama.

28. Makan hati berulam jantung dengan jeruk buah pinggang dan usus masak kicap.

29. Masuk telinga kiri, keluar telinga kanan, tersumbat kat mulut, meleleh kat hidung.

30. Membujur lalu melintang pukang.

31. Orang memberi kita merasa, orang tak beri kita paksa dia.

32. Pandu cermat, jiwa Kassim Selamat.

33. Patah tumbuh hilang report polis.

34. Pemuda harapan bangsa, pemudi tiang negara, pondan tiang telepon.

35. Sambil menyelam tengok kapal selam.

36. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut.

37. Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula makanan di dalam mulut.

38. Sehari selembar benang lama-lama benang habis.

39. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya tak dapat masuk olimpik juga.

40. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian cukai pendapatan.

41. Sudah gaharu cendana pula, sudah digaru gatal pula.

42. Sudah jatuh ditimpa tangga, kemudian ditimpa bendul, kemudian ditimpa rumah, kemudian $B!D!D!D(B.

43. Tiada rotan pelempang berguna juga.

44. Waktu kecil menjadi kawan, sudah besar menjadi lawan, bila tua penyakit sawan.



rOsak bahase gini..
BAHASA JIWA BANGSA.
marah A.SAMAD SAID kl tau bnd ni..kui3x
ni yg trase nk berPANTUN ni..

tekan2,,piat2..
ad aku ksah??
(errr..pntun kan ni?? haa..jwab2!!)

LAme xmeNulis

al-kisahh..
tersebut la kisah..
sang kncil dtg beramai2 mengadap sultan firaunnn...
firaun mne ad sultan dahhh!!

kiri kanan depan belakang aku cbe menoleh..
forward backward aku cbe berfikir..
enter,backspace,control,shift aku cbe menaip..
xjugOk kluar idea utk aku mnulis..
hasil nye,,gmbar jela yg kuar utk pOsting yg lpass2...
haisyh..

evrthng dat i would like 2 share is abOut hppiness,jOkes n bla3x..
tp..
tang mne aku nk citaaa..
yg 2 yg aku xtahuu..huaaaa!!

back 2 d pOst b4..yup!
alaa..yg aku terEMO2 2..ngeee
act, nOthng happened..
cme, ktidak stabilan emosi n krang nye kawalan dri aku..
mmbuatkan aku jd bg2..
ape yg pnting..
aku sdg BAHAGIA skarang..
(HATI ad TAMAN...bese laa..)

aahhhh!! nvrmind..
lupekan..
psnih,aku stat mnulis dgn pnuh ksih syg..
haaa..tnggu jela
(ceh! jnjji mnis,,ntah2 xhupdatee..huahuahua)

pape pOnn

lYannn~~

*p/s: msh dlam MODE exam 4 last paper nx FRIDAY..
wish me LUCK alls..@(^,-)




haHHahahahahahHAhahahahaHhahahaha

stdy2+malas+bOrink+belogwalkingking=muahahahahahaahahhahahahahahahahahaha


notakakibercagu: kOrang mse kne BCG dlu cmni kn!!!

maAf lah


okeh..
skang aku dlam mOod nk final exam & stdy berMALAS-malasan..
tabiat yg dah d biase kan..
dgn muke slamber n tOye!!!
Ohh..
mmg xdpat d elakkann..
(abaikan..mmg salah aku lah 2)

oleh yg dmikian..
sbg mndapat restu serta kemaafan dari anda semuaa...
xkire lah yg mngenali atau pon x..
aku mahu MEMOHON MAAF atas sgale kekhilafan dri ini pd sume..
kkurangan,kkasarann..
okeh??
xkire lah sme ad d sngajekan atau tdak..

xnk ckp byk daaa...
maaf kan ye..
maaf kan sweet~~
hehe

slamat stdyy~~



p/s: dOakan aku skalii ye kawan2... (^,-)v

sEkaDar bErkOngsi..

mahu berkongsi,,e-mail dari rakan:


Renungan Nabi Muhammad SAW bersabda: "Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam sebelum aku di Israqkan..."

1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah didatang oleh malaikatul maut dengan keadaan yg amat menggerunkan untuk mengambil nyawanya, maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh
KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA.

2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang amat menyiksakan, maka ia telah selamatkan oleh berkat
WUDUKNYA YANG SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni oleh syaitan-syaitan dan iblis-iblis laknatullah, maka ia diselamatkan dengan berkat
ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah SWT.

4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai yang diperbuat daripada api neraka jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan rantai tersebut ke duburnya oleh malaikat Ahzab, tetapi
SOLATNYA YANG KHUSYUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah melepaskannya dari seksaan itu.

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat berat,setiap kali dia mendatangi satu telaga dihalang dari meminumnya, ketika itu datanglah pahala
PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minumhingga ia merasa puas.

6. Aku melihat umatku
cuba untuk mendekati kumpulan para nabi yang sedang duduk berkumpulan, setiap kali dia datang dia akan diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA sambil memimpinnya ke kumpulanku seraya duduk disebelahku.

7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalam keadan gelap gelita disekelilingnya, sedangkan dia sendiri di dalam keadaan bingung, maka datanglah pahala
HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada tempat yang terang-benderang.

8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golongan orang mukmin tetapi mereka tidakpun membalas bicaranya, maka menjelmalah
SIFAT SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru kepada mereka agar menyambut bicaranya, lalu berbicara mereka dengannya.

9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikan api ke mukannya,maka segeralah menjelma pahala
SEDEKAHNYA YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT lalu menabir muka dan kepalanya dari bahaya api tersebut.

BERSABDA RASULULLAH SAW, "SAMPAIKANLAH PESANANKU KEPADA UMATKU YANG LAIN WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT"

ble terbace artikel ni,tringat sgale amalan & perilaku aku..
ckup sempurna kah aku??
ckup ikhlas ke aku??
mari perbaiki kelemahan diri dari segenap aspek yg kite xnmpk..
:)

lYann~~

aku tEnanG begIni (^,-)v













kredit: isu hangat,lumut,family

biar kan aku MENGGILA!!!!!!!!!!!!!!!!

its not somethng common for me..mybe!!
tp...
kl aku buley MENANGIS nmpk mcm org BODOH,,
n MENJERIT bagai mracau gile??

ooohhh..knpe???
why im not born to be symptzed??
is it privilage??
orr what..
my GOD!!

thanx GOD...
ya ALLAH,,jike ini adlah benar2 ujian bg ku..
ujilah aku,
aku rela bersabar,
spaye aku lbey bersyukur dgn nkmat MU & tgolong dlam org yg beriman..

TT

*hati luke parah pedih merintih pahit payau
TOLONG HAMBA MU YA ALLAH...........................................
aku xtahu ape lg yg perlu aku lakukannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn


tHanx


i HATE myself..what ive DONE,i got it back!!! like spit on myself!!! damnn!!!!!!!!!!!!! im soo sOoryy!!


xsampai sehari
stgh hari pon xsampai
2 jam tu pon di kire lame
luahan rasa, prasaan yg aku dgr
bertukar..

aku sgt JAHIL
aku hanye tahu BERCAKAP
aku hanye tahu MENABUR JANJI
aku hanye BERKHAYAL
aku x MERASAI
aku xtahu MENGHARGAI

kjam lah kau (ILHAM)
mngkin aku krang ddikan,n mngkin krang HUMAN SENSE i2 sndri
aku masih bertatih dalam HIDUP
n belum ckup bagOs untuk MENILAI,
ape ntah lg utk MEMINTA..

apekah????
TENSIONNN tahap ANJING MELALAK!!!!
maaf,MENYALAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aaaaarrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
damn it!!!



aku MALU!!!! kAu xpErcaya??


derita menahan kesakitan kaki seharian...
nyesal glecek bOla cm fbregas..
scOre byk2 cm fbregas gak..kn ad org dngki..
;p
huuaaaahahahaha!!


tbaring,tbOngkang sgale bagai ade...
tp,atas dasar tnggungjawab sbg seorang lelaki
sempat jge aku membasuh baju,sapu bilik,masak air,buang air??..
*keje2 anak teruna yg rjin*
p/s: nk ckp aku rajin..

smbung blik..

act.....aku nk cite pasal bnd len..
cme seakan2 mmbuke pekOng d dade pUle..
aahhh!!
ade aku kesah???
aku kan "MAHASISWA PEDULI"
haaa..ni cite pasal UMP!!!
Universiti Malaysia Pahang!!!
U aku lah 2~~
knpe??haaaa...
terlalu byk minOm kopi,aku mnyanyi..crite kedai KOPI
eh eh..bguro plopp...

haaa..aku pOn da gile merOyan..
xd ape pOn..cme masalah dlaman dkt cni..
nx sem,UMP akn stat amek pngambilan yg ramai..
means, mne2 plajar sniOr@Otai2 yg xbklayakan akn ddOk mrempat tpi lOngkang..
tipu!!!
mmg pOnn,,
kne cri umah sewe laa..
big PROBLEM is kt GAMBANG ni..mne nk dtg umah sewe???
kl ad pOnn,,area ke KUANTAN,,jauh gaban!!
GILAK!!!
*da stat MARAH ni*
haaa...
i2 bru s2 derrrr...byk lg isu skang nih..
isu shttle BAS nye lah,,keselamatan kt dlam kampus,contractOr yg wat hal..LI nye,kmpleks SUKAN n etc..wah!! cm ad byk lg je kann..heee

smpai ad GROUP dlam laman web SOSIAL:

kami x nak dok luar UMP!!!sini mana ada umah!!!


hahaha...
klaka kan???
*hey!! spe ckp klaka??aku tgh MARAH ag nih!! TANGAN kang..*

dah..ckup smpai c2..
malu,,when those things happnd in UMP..
huuaaaa!!

UMP oOooohhh UMP~~

lYaanNn~~

kItA akAn d jEmpUt


rase sedih & sgt sadis ble mlihat rakan ku terlantar di hospital akibat kmalangan..
dgn care ckap yg skar d fahami, bdan yg xbrmaye, jahitan d kpale..
hampir mnitis aer mate..(aku TABAH,,siyezz)
mngenang naseb beliau..

terbayang diri ku di tempat bliau..
dgn keadaan yg bg2..
d tmbah dgn ayah aku yg letih melayan karenah ksakitan..
ibu ku yg kemuraman..
yup!! ini yg aku tdak mahu kan..
pasti!! bg2 jge dgn kamu..ryte??

terkadang kite lupa & lalai dgn nkmat dunia..
sdar lah kite,,
wahai hamba ALLAH..
sgale nikmat & rahmat yg ALLAH berikan pd kite..
semuanye bersifat sementara..
kita hanya mengusahakan sahaja..
jgnlah bangge,jgn lah lupa diri..

semuanya hanya di pnjamkan oleh ALLAH,,
supaye kite lbey beringat kepada NYA..
ssungguhnya, matlamat kite di hidupkan di muka bumi ini
adalah untuk
MENGABDIKAN DIRI KEPADA NYA, serta MEMBANGUNKAN BUMI ALLAH..
dalam erti kata, kita yg layak n terpilih dr berjuta2 hak kejadian..

MODE:
sdey gilakkk!!!huuu.tringat IBU,AYAH family di rumahhh
huuuaaaa..
walaupOn muka ku KASAR umpama jalan tar,,tapi!!hati ad TAMAN wak~~

*p/s: kite akan di jemput.....

lYannn~~


MAKI lah kAu smPai pUas

hey..LOSER.i mean THE LOSER.women's heart:once broken,forgiveness is considerable,twice u broke her heart, u can go to HELL.U CAN CHOOSE the LOWEST HELL IF U LIKE!


*sumber: Laman web sOoOooSIAL facebOok..

kU serah sGalenye

tertarik dengan lirik lagu in-TEAM
lagu KU SERAH CINTA..

"Ku serah segala ketentuan
Biarlah masa yang berbicara
Dipangku wajah yang layu
Dan aku telah jemu

Aku tidak mahu berpaling
Pada yang mengganggu dan menggugat
Sapanya meletihkan diri
Hadirnya mengundang penat"

ape pndangan korang??
yup!! kte sntiase cbe yg tbaik dlm ape jua yg kte lakukan..
ibadah,belajar,berkawan, kerja, rumah tangge, n sbagai nye..
melingkupi segenap aspek kehidupan kite..

Namun, sering kita d uji dgn ujian2 yg kdang2,
xtercapai akal kan..
n d luar batasan kite..
ssungguhnye ujian ALLAH ini adalah sementare..
n tujuan nye adlah untuk mnjadi kan kite HAMBA yg kuat melalui plbagai dugaan..
ini baru khidupan d dunia..
FIKIRkanlah naseb mereka yg menerima ujian yg lbih dari kite..
waimah..RASULALLAH S.A.W pon d uji dgn ujian yg brat.
huuu..

Anyway..
untuk mncpai ssuatu 2,,bkan sng
n sgalenye mmerlukan usaha..
yg pntg,jgn putus asa.

bereh??

*p/s: sabarlah wahai hati...

lAyanNn~

bEtween tHeOriticaL,faCtuaL & lOgicaL

haaa...
bEtween tHeOriticaL,faCtuaL & lOgicaL..
3 things dat should i consider 4 my URP
adOyaiii..
pOning kepalo den pikir kan psal bOndo ini eh..
naek kematu..
stifles brainstorming..haaaa,,speaking siapp!!haha

URP stand 4 Undergraduate Research Project
and my project scope is on polymer nanocomposites..
Quite interesting topic,
but a little bit confuse on methods..
huaaaaa!!!!
smpai skang cri xabesh2..
haisyhhhh...

lai laii,,tlong bg idea..
huhu

*p/s: tbe2 trase nk kaweennnn

mAri lah menulis


agk lme gak aku mninggalkan dunia pnulisan BELOG ini dgn scare srius nye..
*sjak ble aku pndai srius??huhu..
maaf,abaikan

hmm..btOl lah 2
ptot lah hati aku kurang senang,slese,gubdah gulane slame bberape abad ini
rupe2 nye,,
aku telah mengabaikan ssuatu yg aku sgt SAYANG pada suatu ktika dlu..
(BELOG ini)
"kasihan kau BELOG,naseb baik kau bukan GOBLOK..kl x,mmg kau anak tirikan n d kambing kehitaman kan (wujud kah frasa ini)"

haisyhOoo..

i2 la ghopenye prasaan yg aku rse slame ini..huhu
ptOt la aku nk wat PSM pon ayt aku tOnggang langgang cm k^$#*g..
adOyaii..

tp xmngape..
aku rase,kawan blogger ada untukku,,
hmm..


*p/s: act,,aku sdg rse sgt sadis sgt2..
xtahu cne..
i2 lah sbb nye aku kmbali mnulis..
someone??


UPDATE: mOod gumbiraa..thnx cygggg,ecececehh..cyg??haha

kAmi kAn FAMILY


family...
BIG family..
3 years together, n we still stick together..
hip2??
hOorayy!!

ini kisah,sy dan my SECTIONmate..
k10, n k13..
Oh ye,,
kami ke pntai bAlok..
dan ini lah die~

pOyo minah2 ni..muahahaha..kjam d c2

bakor mat,jgn xbakor..amek ko!!

ko tgk pmpuan ni..ptOng kubis smbil ttOp mate.cm ptOng bwang je...slekeh btoll

bru ptOng ckt,da wt muke pnat+buhsan..glak ramai2!!

sunrise..syantek!!! woOoo~

lihat lah kaki nye yg .................. kaki spe??
*hint: muke tue

pg2 mmbute..bersame kanak2 riang..oHOhoii

haaa??? sy yuna!! sy xtahu knp sy pgang "sudu" ini..
yee..sbnarnye sy xtahu ape nme bnd ni..
sy ckp je sudu..
kui3x


kami mmg ceria bile bersama



*mari pulang..cOmel yg glOjoh tlah pulang dlu..

*p/s: mari truskan persahabatan ini..

akU belOm ckUp bgOs..kAu??


umur mkin tua..
ilmu da byk blaja..
pngalaman pOn byk dah di timbaa..
tp..
knape aku rse xckup bgOs lg ye??

bagOs?
ape yg bagOs nye..
yup! i mean..dr sgale segi..

kurang matang ke aku???
xckup lg ke sume yg aku ade??
aku xckup berfikir scare lOgik kee??
or...
aku mmg begini..

ceyt!!
okeh..msih byk kkurangan kan...
p/s: jgn ssekali rse kan ape yg kte ad ckup ye!!
xpelaa,,aku msih dlam proses blajar..
n trOs blaja..
mngubah diri n mmperbtulkan diri..
mari..
tlg akuu~

dAn..mari..tlg kanak2 ini...
aduh!! kasihann..
1 of my dreamz..
lend my hand 2 help peOple..
lend my ear 2 hear peOple..
n lend evrthng 4 human mankind..
(if i can and if it is pOssible..thOught??)

errr...yg ini??
hehe..saje je..dlam prOses mnjadikan dri kite bgOsss...
dnt play shit yeah!!
dnt shitting On them..
sharing is caring..NICE!! cweet~
(if u r shittng On someOne,u wll get One..ALLAH IS THE GREAT..wt u gve,u get back)
xlupeee...
ske ape yg aku ske (love what we like)..
its helpfull
4 me..baby laaa..huahua
(bapak xrOck nye..ngee)
alOlolo..tOmey kan!!!

last: mari jd bgOs!! hehe
mOst valuable things 4 us is tO be nice each Other..

lYanN~~

aUssIe?? niCe


hAaa...

sprti yg di jAnjikann..

aku mahu mengUPLOAD gmbar2 aku smase lawatan Akademik ke Aussie..

huihuii..

mAri melihat gmbar2 i2..


bersedia x??
bersedia atau x..bOlos saja dinding i2!!!
wachaa!!!


Lawatan Sosial ke ZoO MelbOurne..cntik,tp menatang byk tdOoo.
aduh! pmalas kau binatang!!

Uni Of MelbOurne: diskusi bersama internatiOnal student (intake) Officer...pas jmpe die,p fkulti Of chemical Eng kt c2..

Flinder Street StatiOn: main train and tram statiOn in MelbOurne..

Queen's Victoria Market: kat Melbourne ag nih..haa,,syurga srvniOr yg murah2.. sOri la mmber2 yg xdpat srvnIor 2..huahua..mule2 saving beb,tkOt duit xckupp..last2,aku yg mlepass..
haisyhOooo

KLIA AirpOrt: sUdah pUlang ini..apekah??

Kak Nani: haa..dah bercucu die ni..she's very helpfull..nice 2 knOw her..sgt baiikk..pd anda2 yg berminat dtg ke Sydney..bley jmpe bliau..bliau ialah Malaysia Hall Officer..
Thanx kak Nani!
ajk kami mkan,n karaOke!!huihuiii
sempat~haha

Uni New South Wales (UNSW): Dean Of schOol Of chemical Eng ..tkOt aku tgk muke die mule2..mmg glak gle2..than2...huahua

Uni Of Sydney: haa..mmg chare mare..gmbar aku asek xd kan?? sdey je..kne jd kamera lelaki (man)..pasrah..

SOcial Visit: ANZAC MemOrial..tugu peringatan tentera Austaralia..cek2!! kaki spe ad cagu..huaaa..

Opera House: huisyhh..dpat dtg dkt2..mmg stylOoo..tyme dtg cni,pnas gileee!!

HarbOur Bridge: jmbatan kbanggan Aussie..kt atas 2,bley men pnjat2..kO nk mmpOs?? haa..ktOrang xmen nek atas 2,,lalu bwah sudahhh

Umah Kak Nani: haa..lihatlah,pndang lahh..aftr dnner kt umah die...huihuiii..

RAYE Aji: huaaa..sadis,sdey gilak!! tp xpe..ktOrang tabah..sOb3x!!

Malaysia Hall: pas sOlat sUnat aidil Adha..mkan nsi lemak je weh kt c2,,huuu

Fire ShOw: tiap2 mlam ad fire shOw nih..nice 2 cee..n bahang nye msih trase dlm 200m..haa,,kOrang dpat byangkan??huuu..MelbOurne. slah s2 tarikan plancOngan kt cni..

MSA: dnner dgn Malaysian Student Associate..nice 2 knOw them..haisyhOoo,,xpuas nk lpak ngn dOrang,,shOrt meetng,gve us a lOt of means..

MOnash University: cm bese laaa..educatiOnal vsit..sharing mOment n thOught. nice place ckp kOrang,,haaa..dlm Uni ni,siap ad shOppng Cmplex.pergh!! tkejut aku..

MOnash Uni: msih lg...hahaha..kO tgk cine 2..haaa,jgn men2 ngn die,,hbat gile...umOr msih mude,,tp,prOf...sgt sempOi n sgt mesre..


Okeh! dOne..
i2 je kOt aku smpat msOk kan gmbar...
n ape yg aku bley kOngsii...
maaf lah,gmbar xtsusun,n aku ni xpndai bercerite...
gmbar jela mnggambarkan sgalenye...
act, byk lg tmpat yg ktOrang pg..
cume...mlas nk msOk kann!!
huahuahua

pg lg...jOm!!!
hehe

lYann~